رفع مشکل ضبط نکردن دستگاه ضبط (DVR - NVR )

نوشته شده توسط پویا رجایی آذرخوارانی در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۸

اگر دستگاه ضبط شما (همان DVR یا NVR ) عملیات ضبط تصاویر را به درستی انجام نمی دهد یا کلا انجام نمی دهد (این مشکل اکثرا در دستگاهای بدون اسم و بی کیفیت مشاهده میشود ) برای رفع عیب آن چند نکته است که باید مورد بررسی قرار دهید :

در اولین مرحله وارد منو ( MENU ) شوید و از بخش مربوط به تنظیمات هارد دیسک (HDD) , وضعیت هارد را چک کنید که نرمال باشد, اگر وضعیت غیر نرمال بود هارد را فرمت کنید و اگر اصلا هارد را شناسایی نمیکرد مراحل زیر را طی کنید .

گاهی اوقات به مرور زمان دستگاه ضبط شما در نقطه اتصال کابل دیتا گرد غبار میگیرد و عملکرد آن مختل می شود پس در اولین قدم دستگاه خود را خاموش کنید و پیچ های بدنه را باز کنید و کابل دیتا و برق را از روی برد و هارد جدا کنید و محل اتصال به روی دستگاه و هارد و کابل ها را تمیز نموده و دوباره متصل کنید .

گاهی پیش می آید که آداپتور دستگاه را روشن کرده ولی قدرت روشن کردن هارد را ندارد پس در مرحله بعد آداپتور را تعویض کنید و ترجیحا آداپتور با آمپر بالاتری بگذارید . ( بهترین آداپتور برای دستگاه ضبط ۱۲ ولت ۵ آمپر است, اما اکثر دستگاههای بدون اسم دارای آداپتور ۲ آمپر می باشند. )

اگر با موارد بالا مشکل برطرف نشد دستگاه را به تنظیمات کارخانه (Reset factory) برگردانید و از ابتدا تنظیمات را انجام دهید .

در مرحله بعد باید هارد را به روی دستگاه ضبط دیگر تست نماید, اگر هارد خراب بود که با تعویض آن مشکل برطرف میشود و اگر هارد سالم بود باید دستگاه را به گارانتی ارسال کنید یا برای رفع عیب با ما در تماس باشید .

پویا رجایی آذرخوارانی۱۳۹۸/۱۲/۷

کارشناس فنی تجهیزات نظارتی و امنیتی با بیش از 10 سال سابقه درخشان در طراحی پروژه‌ها دارد. پویا بر اجرای پروژه‌های آوان‌یار نظارت می‌کند و تضمین کیفیت در اجرا بر عهده اوست.

طراحی، اجرا و خدمات ، شبکه، دوربین مدار بسته و دزدگیر اماکن در خانه، محل کار و سازمان شما در شیراز، استان فارس، ایران


۰۷۱-۹۱۰۰۲۲۰۳
۰۹۹۰-۳۳۳۷۵۰۵
info@avanyar.ir

تمامی حقوق مادی و معنوی به آوان‌یار تعلق دارد.