اسمارت ترکینگ

نوشته شده توسط پویا رجایی آذرخوارانی در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

قابلیت تعقیب هوشمند در دوربین مدار بسته هایک ویژن : (Smart Tracking) انتخاب صحیح دوربین مداربسته ای که مناسب برای خانه یا کسب و کار شما باشد یک تصمیم بسیار مهم است. اگر انتخاب درستی نداشته باشید، ممکن است اموال و داراییتان در معرض خطر بیفتند. با استفاده از دوربین های مدار بسته نسل جدید هوشمند که دارای قابلیت های متعددی نیز هستند می توانید از پیامد های احتمالی جلوگیری نمایید. یکی از قابلیت های دوربین های نسل جدید توانایی تعقیب هوشمند  است که مختص دوربین های گردان یا است. دوربین های ردیاب فناوری جدیدی هستند که به شما کمک می کند تا ایمنی خانه یا محل کسب و کار خود را افزایش دهید. این دوربین ها می توانند اهداف مختلف را در محل ردیابی و دنبال کنند. با استفاده از قابلیت های موجود در این دوربین ها، قادر خواهید بود دوربین را به اطراف حرکت داده و بر روی شخصی یا شی مورد نظر زوم کرده. و جزئیات بیشتری را در تصویر مشاهده نمایید. نحوه عملکرد تعقیب هوشمند یا (Smart Tracking) نحوه عملکرد آن بدین شکل است که دوربین یک سوژه را بر اساس پارامتر های تعریف شده در خود تشخیص داده و آن را در طول بازه دید خود، که معمولا بسیار گسترده است دنبال می کند. این قابلیت باعث افزایش کارایی دوربین های گردان می شود، زیرا همانطور که میدانید این دوربین ها با وجود امکان چرخش در جهات مختلف تنها می توانند یک محل یا هدف را نمایش دهند.این موضوع باعث می گردد نتوانند به صورت موثر یک محیط وسیع را پوشش دهند، مگر اینکه فردی به طور دائم به عنوان اپراتور در محل حضور داشته باشد. اما قابلیت به شما این امکان را می دهد که دوربین را در محلی قرار داده و بدون نگرانی بتوانید روند جابجایی افراد را نظاره و دنبال کنید. قابلیت تعقیب هوشمند به ویژه برای ورودی مکان هایی که حساسیت بالایی نسبت به تردد افراد مختلف دارند و تعداد افراد وارد شونده به آنها محدود است بسیار کاربردی است.

نحوه شناسایی سوژه در دوربین هوشمند با پیشرفت علم پردازش تصویر در دوربین های مداربسته روش های شناسایی اهداف در این دوربین ها نیز گسترش یافته است. در حال حاضر از روش های زیر برای ردیابی سوژه ها استفاده می گردد دستی: حالتی است که شما به صورت دستی یک سوژه را برای دوربین تعریف می کنید و دوربین به صورت خودکار در بازه دید خود آن را تعقیب می کند. فعال شدن با عبور سوژه از خط: در این حالت شما خطی فرضی را تعیین نموده، و با عبور سوژه(ها) از این خط، دوربین به طور خودکار در بازه دید خود آن را تعقیب می کند. فعال شدن با ورود یا خروج سوژه از یک ناحیه: در این حالت شما به جای یک خط فرضی، یک ناحیه مجازی را برای دوربین تعریف می کنید. به این ترتیب با وارد شدن یا خارج شدن سوژه مورد نظر به این ناحیه، دوربین آن را تشخیص داده و دنبال خواهد نمود. تشخیص کالا یا اشیا رها شده: در این حالت دوربین می تواند اشیایی را که برای مدت طولانی در یک مکان عمومی رها شده اند را شناسایی کرده و آنها را به صورت دقیق در تصاویر نمایش دهد. این روش معمولا مناسب برای محیطهای عمومی پر تردد مانند فرودگاه ها، ایستگاه های مترو یا قطار به منظور شناسایی عوامل احتمالی خرابکاری یا بمب گذاری است. تشخیص حذف اشیا از تصویر: در این حالت دوربین نسبت به حذف یک شی ثابت در محیط حساس است و آن را تشخیص می دهد. این قابلیت برای محیط هایی مانند موزه که دارای اشیا حساس، ثابت و قیمتی هستند مناسب است. با توجه به ساختار تعقیب هوشمند استفاده از این قابلیت تنها برای دوربین های مداربسته گردان قابل انجام است.

پویا رجایی آذرخوارانی۱۳۹۸/۲/۸

کارشناس فنی تجهیزات نظارتی و امنیتی با بیش از 10 سال سابقه درخشان در طراحی پروژه‌ها دارد. پویا بر اجرای پروژه‌های آوان‌یار نظارت می‌کند و تضمین کیفیت در اجرا بر عهده اوست.

طراحی، اجرا و خدمات ، شبکه، دوربین مدار بسته و دزدگیر اماکن در خانه، محل کار و سازمان شما در شیراز، استان فارس، ایران


۰۷۱-۹۱۰۰۲۲۰۳
۰۹۹۰-۳۳۳۷۵۰۵
info@avanyar.ir

تمامی حقوق مادی و معنوی به آوان‌یار تعلق دارد.