اشتباهات رایج و توقعات غیر منطقی از نصب سیستم های امنیتی

نوشته شده توسط پویا رجایی آذرخوارانی در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

بیشتر افراد هنگام احساس ناامنی در اطراف خود به فکر نصب دوربین مداربسته می‌افتند که تا حد زیادی فکر درستی است، ولی کامل نیست. دوربین وظیفه نظارت و ثبت وقایع محیط را دارد و عامل بازدارنده است. اما دزد را دستگیر نمی‌کند. اگر از تعرض به حریمتان نگران هستید بهتر است در کنار دوربین مداربسته از دزدگیر اماکن استفاده کنید.

بیشتر افراد سعی می‌کنند با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را داشته باشند. این تفکری کاملا اشتباه است. زیرا امنیت با ارزش است و بهای آن باید پرداخته شود. پس فریب تبلیغات بسیار ارزان را نخورید و امنیت خود را دسته‌کم نگیرید.

عده ای بر این باورند که می‌توان دوربین بدون سیم در مکانی قرار دهیم و تا هفته ها تصاویر ضبط کنیم و از دور به تصاویر آن دسترسی داشته باشیم. این باور به دلایل زیر اشتباه است:

  • دوربین‌های بدون سیم دارای برد کمتر از ۵۰ متر هستند و حتما نیاز به سیم‌کشی برق دارند و روشن کردن آن با باتری تقریبا ممکن نیست. زیرا قوی‌ترین باتری ها تا چند روز بیشتر نمی توانند برق مورد نیاز را تامین کنند. پس این کار هزینه زیادی دارد و استاندارد نیست.
  • برای مشاهد تصاویر از دور نیاز به اینترنت است و رساندن آن به دوربین در بیشتر مواقع از طریق کابل انجام می‌شود پس فکر دوربینی که کاملا بدون کابل باشد از سر خود بیرون کنید.

بهتر است بدانید که نصب دوربین مداربسته در هر مکانی که بخواهید ممکن نیست و محدودیت های قانونی دارد و تا جای که به حریم خصوصی دیگران تعرض نشود ممانعت قانونی ندارد و در مشاعات با رضایت اکثریت ممکن است.

این سوال اکثرا پرسیده می‌شود که دستگاه شما چند روز ضبط می‌کنند؟ تعداد روزهای ضبط به ظرفیت هارد بستگی دارد نه به دستگاه ضبط (الیته دستگاههای که تکنولوژی های بالاتر فشرده سازی تصاویر را دارند در این امر تاثیر گذارند). بنابراین هر چقدر هارد با ظرفیت بالاتر استفاده کنید تعداد روز بیشتری ذخیره خواهید داشت.

پویا رجایی آذرخوارانی۱۳۹۸/۲/۸

کارشناس فنی تجهیزات نظارتی و امنیتی با بیش از 10 سال سابقه درخشان در طراحی پروژه‌ها دارد. پویا بر اجرای پروژه‌های آوان‌یار نظارت می‌کند و تضمین کیفیت در اجرا بر عهده اوست.

طراحی، اجرا و خدمات ، شبکه، دوربین مدار بسته و دزدگیر اماکن در خانه، محل کار و سازمان شما در شیراز، استان فارس، ایران


۰۷۱-۹۱۰۰۲۲۰۳
۰۹۹۰-۳۳۳۷۵۰۵
info@avanyar.ir

تمامی حقوق مادی و معنوی به آوان‌یار تعلق دارد.